Jaja, da har jeg igjen fått somlet meg inn i den vindunderlige Volvo-verden.

Er vel 4 år siden min forrige 240 avgikk ved døden (ble solgt) og nå har jeg igjen fått hendene i noe "nytt" og spennende.
Dette er jo heller ikke bilen min, det er bilen til min svigerbror, snart 15 år, og har aldri drømt om andre biler enn Volvo 240. Skal jo også nevnes at hans far, bortsett fra ett lite svik med en Honda på begynnelsen av 90-tallet har hatt stort sett 240 i yngre dager, nå etter at han har blitt "voksen" er det mer V70 og S60 det går i men slik blir det jo med "alderen"

Bilen:
En skikkelig dårlig vedlikeholdt '87 240GL med en sliten B230F og en enda mer sliten M47-kasse. Har dessverre ikke tatt noen bilder under selve demontering og nå står den stort sett hel ribbet.
Planer:
Pusses ned
Sveise litt rust i gulv og kanaler + litt lakkrust og småbulker på tak og rundt front- og bakrute
Lakkes opp igjen i ny farge (uvisst hvilken, derfor Unkown)
Nytt interiør (Ihvertfall ukjent for denne bilen) Om det her blir vanlig 240 interiør eller om vi prøver oss på noe mer fancy vil tiden vise.
Styling (Dette er jo veldig viktig for en 15-åring

) Her prøver jeg og holde litt i tøylene så vi ikke ender opp med ei "handelvogn" som skurer fartsdumper pga store vinger både foran og bak. Kommer til å prøve en T-rød variant med en annen front da jeg personlig synes den er litt lav i fronten. (Men så er det jo heller ikke min bil)
Stereo ----
Her blir det vel mest sannsynligvis en ordning med en 1x1000w mono-block i bagasjen med 2 x 12" og ett opplegg med noen 6x9 i hatthylle og noe 5" i front med eget frontsett til. Har igjen noen gamle sub's og forsterkere fra forrige bilen og litt annet småtteri (Stakkaren er jo som sagt snart 15, ikke mye penger på den alderen veit dere)
Motor ----
Dette er jo også da den delen av ett prosjekt hvor de fleste pengene legges ned. Har ett lite håp om at svigerfar skal dra på seg spanderbuksa og kjøpe en B230FT til guttungen, men til den tid så blir det vel og kaste i litt diverse annet smårask og mikse litt med kammer, gassere og lignende. Tiden vil vise.
Bilder vil komme så fort jeg slipper noen løs med kameraet.

-Tom Marius